Společnost FUNGHI CZ, a.s. je moderním velkovýrobcem pěstovaných hub, situovaném v čistém prostředí na hranici přírodního parku Oderské vrchy.
S pěstební plochou přes 9 800 m2 je firma největším výrobcem pěstovaných hub v ČR s roční kapacitou vlastní výroby přesahující 2 300 tun hub ročně.
Založení akciové společnosti proběhlo v roce 1996, kdy byla pěstírna postavena „na zelené louce“ ve Lhotce u Bílovce a vybavena dánskou a holandskou výrobní
technologií na výrobu žampionů. V roce 2002 došlo k rozšíření výroby o vlastní produkci hlívy ústřičné v Bravanticích, která byla v letošním roce přesunuta rovněž do Lhotky.
I v dalších letech se společnost nadále rozvíjela, přičemž významný krok zaznamenal rok 2015, kdy se společnost rozrostla o dalších 6 nových pěstebních hal,
což v důsledku znamenalo navýšení produkce z tehdejších cca z 1500 tun ročně na nynějších 2300 tun ročně při počtu cca 80 zaměstnanců.
Hlavním krédem společnosti je celoroční produkce jakostních žampionů zahradních, žampionů krémových a hlívy ústřičné, určených pro čerstvý trh. Tuto nabídku vhodně
doplňuje i houževnatec jedlý (Shiitake). Jde především o kvalitu produktů, jež je pravidelně ověřována nezávislými auditory i Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí
s vynikajícími výsledky.
Většina produkce je kvalitou srovnatelná se značko BIO a nese prestižní značku Česká kvalita či KLASA.
Společnost FUNGHI CZ, a.s. takto již více než 20 let úspěšně a celoročně dodává houby pod značkou FUNGHI CZ i pod privátními značkami významných klientů, mj. CALI, HORECA
SELECT, ALBERT QUALITY, TESCO.
Cílem společnosti je plně využít mimořádného technického a technologického potenciálu a celoročně rovnoměrně produkovat čerstvé houby vynikající kvality pro
domácí i zahraniční spotřebitele.
Široká nabídka žampionů a hlívy ústřičné v mnoha gramážích i baleních je určena tak aby splňovala veškeré požadavky zákazníka.
Společnost FUNGHI CZ, a.s. se jako přední pěstitel jedlých hub zaměřuje na výrobu, balení a distribuci čerstvých hub především do velkoobchodních a maloobchodních řetězců
ve střední Evropě, jejichž rozsah i objemy se každoročně navyšují.